zondag 1 maart 2015

June dress en vestje IW1003

Op de markt vond ik een mooie katoen met stretch. Alle tinten zitten in mijn kleurkaart, maar een dergelijke mix had ik nog niet in de kast. Niet teveel nagedacht en gelijk gekocht. Dieter had ook een bijpassende wintertricot, die ik ook gelijk meenam.

Het patroon was snel gekozen: de June dress van LMV stond al langer op m'n wensenlijstje. Samen met mijn naaijuf mat ik het patroon na en haalde maat 38 uit (donderdagavond). De pasvorm is bijna perfect. Alleen in de zijnaden versmalde ik een centimeter (vrijdagochtend). Omdat de hals wijdt is en ik zo in de jurk kan, liet ik de rits achterwege. Tijdwinst! Het juist verwerken van de beleggen kostten me daarna ook nog een (zaterdag)ochtend. 

Voor het vestje koos ik voor IW1003. In eerste instantie wilde ik een Mona voor erop maken, maar een kort vestje doet meer recht aan de June. Ook maat 38 (waarbij ik de mouwen centimeters versmalde!) en voila, het resultaat. Ik ben zeer content!

Patroon jurk: June jurk LMV
Stof jurk: parttex op de markt

Patroon vestje: IW1003
Stof vestje: parttex op de markt
Garen: bij m'n moeder uit de kast :)







Net genoeg garen om door te stikken.
(En het halve klosje had overgeweest als ik niet fout zes keer fout had gestikt.)

3 opmerkingen: