zondag 1 maart 2015

Cadeaujurk Alicia 5 jaar

Tsja... en toen maakte ik toch nog maar snel een verjaardagsjurk voor Alicia. Vier jaar een jurk voor je verjaardag en dan ineens niet... Dat klinkt als breken met tradities. Het Dapper stofje kocht ik vorig jaar in een soort van opwelling. Ik hou niet van groen, niet van geel en ook niet echt van oranje. Dit stofje is zo schattig, ik ben weg van de vogeltjes. Ik combineerde het met blauw, genoeg blauw in de kast.

Deze keer geen SVDHZ, ik wilde wat anders. Vond ik leuk patroon in de Knippie. Verlengde de rok 10 cm. De schouderpas nam ik niet dubbel, omdat het wafelkatoen al dikker is dan de rest van de jurk. De hals werkte ik af met een biesje. De knopenbies is inmiddels geen onbekend terrein en dat bevalt me wel. Met de grotere maat kamsnaps van Lilian was de jurk ook nog heel rap klaar.

Patroon: Knippie 3/2014, jurk 20 met enige aanpassingen
Vogeltjesstof: stoffenstunter.nl
Wafelstof: restje uit de kast, evenals de blauwe katoen die ik gebruikte als garneerstof
Kamsnaps: kleurenmix.nl

Geen tijd voor een fatsoenlijke foto!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen