maandag 29 juli 2013

Winterjas My Image 1007 maat 104

Vorig najaar kocht ik hier een lap mantelstof, tegelijk met de stof voor de tafeltent. Een patroon kocht ik online tijdens een actie voor Serieus Request. Geen idee waar, maar dit is het patroon, My Image 1007.

Ik nam maat 104 voor onze dame van bijna 3,5 jaar oud. De mouwlengte en roklengte is prima. Ik twijfel nog over de taille, maar dit kan eventueel uitgelegd worden. Ik heb bij de rits ruim geknipt. De rok maakte ik één plooi smaller. Gezien de dikte van de stof leek het me niet verstand om daar acht lagen op elkaar te willen stikken. Met de zes lagen had ik geen probleem. Afgezien dan dat ik alle plooien los heb gehad voor het naar m'n zin zat. De manchetten waren overigens erger. Die zijn zes keer gestikt en vijf keer los geweest. Nu zit het goed en naar m'n zin.

Twijfelpuntje: Zal ik de rits nog doorstikken? Ik ben bang dat de stiksels erg op gaan vallen en dat het afbreuk doet aan het geheel. Aan de andere kant: bij de taille zit de rits net iets verder van de tandjes gestikt en wijkt dus iets met het dichtdoen. Doorstikken kan dit wijken wellicht verminderen.

Discussiepuntje: Alicia wil bloemenknopen op de manchetten, ik wil knopen met ruitjes. Ik ga winnen, dat lijkt me duidelijk.

Hoe dan ook, ik ben ontzettend blij met deze prachtige mantel. De kleur staat Alicia erg mooi. Ik ben er, inclusief patroon uithalen en knippen, zo'n tien uur mee bezig geweest. Dat vast me enorm mee! Ik had verwacht dat ik er veel meer tijd aan kwijt zou zijn. Voor herhaling vatbaar dus!

En dank aan m'n geweldige moeder die mij heeft leren naaien. Want ik heb dit gemaakt zonder ook maar één officiële naailes. Trots!


Plaatje!
Handen in de zakken
Eventueel kunnen de manchetten worden omgeslagen
Plooien aan de achterzijde


Ik ben moe!

Binnenkant

Geruite zak

Mantelstof: de lapjesschuur.nl
Ruitjesstof: stof-inc.com
Patroon: My Image 1007









2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk jasje! De dame is er helemaal blij mee, dat is zeker. Ik zou de rits wel doorstikken. Dan is het makkelijker voor je dochter om de rits dicht te krijgen. Nu blijft de stof behoorlijk bol staan, met het risico dat deze tussen de rits gaat zitten. De zakopening zou ik ook doorstikken, zodat de naad plat blijft. Hopelijk vind je het niet erg dat ik zo maar roep dat je dingen anders moet doen, maar het is puur wat ik zou doen en goedbedoeld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt de rits ook met de hand doorpitten. Valt minder op, en het zit toch beter.

    BeantwoordenVerwijderen