maandag 1 juli 2013

Prinsessenjurk voor een drie-jarige

Voor een klein vriendinnetje maakte ik een jurk voor haar derde verjaardag. Ik gebruikte (alweer) het lijfje uit Stof voor Durf Het Zelvers. Daarbij tekende ik een cirkelrok in zes delen. Ook voegde ik kapmouwtjes toe, volgende deze beschrijving. Ik maakte de jurk volledig van dubbele stof en op de onderrok stikte ik een strook tule, afgezet met satijnlint. Middenvoor maakte ik, om de feestvreugde te vergroten, een frunnikje. Hiervoor gebruikte ik een stukje tule en een stukje stof. Rolzomen, rimpelen en erop stikken. In de taille een bijpassend lint.

Bij mijn eigen prinsesje.

Het 'frunnikje'.
Het lijfje.

Kapmouwtje.

Met borduurzijde en de festonsteek een lusje gemaakt
(met dank aan m'n mams, want ik had nog nooit van een festonsteek gehoord.)

Taillelint.

Achterkant jurk.

Voorkant jurk.


Lekker veel 'poeff' :).

Stof: Stenzo
Fournituren: markt
Patroon: SVDHZ
Maat: 110/116

2 opmerkingen: