woensdag 13 maart 2013

Zomerjurkje in de sneeuw

Gisteren heb ik het schitterende Hilco stofje (zomer 2011) uit de kast gehaald. Dit scoorde ik op mijn allereerste stoffenspektakel en ik was er verliefd op. Als het je bekend voorkomt, het stond op de cover van de Ottobre zomer 3/2011. Het plan was dan ook om het jurkje ervan te maken, zoals het in de Ottobre stond. Maar ik vond het lijfje erg tuttig, en die rok, dat zou toch ook beter moeten kunnen.

Gelukkig heb ik het geweldige boek 'Stof voor durf het zelvers' in huis. Een boek naar m'n hart! Jurkpatronen, zo simpel dat ik het zelf bedacht zou kunnen hebben (maar niet zelf kan tekenen, nog niet..). Verschillende bovenlijfjes, met verschillende rokjes, allemaal onderling te combineren. Ik wacht nog op de bonuspack met drie verschillende mouwtjes.

Ik koos voor de basisjurk, voegde daar een flap aan toe. Wilde dat de rok fijn zou zwieren en tekende een cirkelrok. Maar dat ging niet allemaal uit de 80cm stof. De cirkelrok is nu in zessen gedeeld (eigenlijk in zevenen). Gisterenavond na een lange, lange cursusavond heb ik het snel geknipt.
Vanmorgen vroeg aan de slag en het is nog niet helemaal naar m'n zin, maar dit is hem dan...


De flap van dubbele stof. Tamelijk dik, maar het valt toch mooi.

 
Deze slechtziende rits moet er nog uit. Met behulp van het juiste ritsvoetje wil ik hem blind maken.
(En echt waar, waarom heb ik al die jaren zo tobberig over ritsen gedaan. Appeltje eitje, als je weet hoe het moet.)



Ik ben nog in tweestrijd over de lengte. De jurk is nu erg lang. Er zijn een paar rode ballerina's onderweg. Deze moet ze er maar eens onder aan doen en dan neem ik een besluit.

2 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi! En de verjaardagsjurk is ookal zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En ik geloof dat ik de lengte bij dit model jurk wel vind kunnen? :)

    BeantwoordenVerwijderen