woensdag 27 februari 2013

Verjaardagscadeau: tafeltent



Sinds Sinterklaas hik ik tegen dit project aan. Een tafeltent voor Alicia. Half november had ik prachtige stof besteld bij de lapjesschuur. Het idee was vrij simpel en ik had het ook dezelfde avond ook geknipt. Maar toen ik 's nachts na lag te denken over hoe ik de ramen mooi af kon werken, kreeg ik spontaan grijze haren. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben er vorige week aan begonnen en heb er u-r-e-n aan gewerkt. Maar het is af en het is mooi geworden. En nog fijner: Alicia is er zo ontzettend blij mee!

Vrolijkheid in huis!

De ingang
De stof verstevigd om eventueel uitscheuren te voorkomen.
En een mooie bijpassende knoop (gevonden bij de Strass stockverkoop)
 
 
 
De uiteindelijk gebruikte werkwijze:
Stroken ruim knippen. Spelden. De stroken op de hoeken schuin stikken. Daarna de stroken aan de tent stikken. Hoeken goed inknippen en overtollige stof van de stroken wegknippen. Op de binnenste rand doorstikken. De buitenste rand naar binnen vouwen en stikken.

Oh ja, en ik vergeet nog de 'anti-uit-het-raam-scheur'-constructie te vermelden. Die moeten meegespeld worden, bij stap 2.

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten